Bemutatkozás
Az óvoda 1979-ben épült, a folyamatos felújításoknak köszönhetően ma is megfelel az esztétikai és szakmai követelményeknek és a mai modern kor igényeinek. Óvodánk platánfákkal körülölelve biztonságos, nyugodt környezet, a mellettünk működő bölcsőde és a közeli iskola miatt vonzó a szülők számára. Intézményünk célja, hogy a gyermekek testileg-lelkileg kiegyensúlyozottan, harmonikusan fejlődjenek.
Udvarunkon mozgásfejlesztő eszközök, homokozó, babaház áll a gyermekek rendelkezésére, mozgás és játékigényük kielégítésére. 3 csoportunkban (tiszta, felmenő rendszerű csoportok) 6 fő óvodapedagógus, 2 pedagógiai asszisztens, 3 dajka és egyéb kisegítő személyzet foglalkozik a gyermekekkel. A bölcsődében 2 csoportban 4 kisgyermeknevelő és 1 bölcsődei dajka dolgozik. A tágas csoportszobák igényes berendezései, fejlesztő eszközei és játékai, harmóniát árasztó színekkel, formákkal és anyagokkal mind a szakmai munka megvalósítását szolgálják. Minden csoporthoz a gyermekek méreteihez igazodó gyermekmosdó és öltöző tartozik.
Minden kisgyermeknek külön öltözőszekrénye, zsákja, doboza van, amibe személyes holmijait, kincseit gyűjti, az otthonról hozott és maga által készített játékait biztonságba helyezi. Mind a 3 csoporthoz erkélyajtóval kapcsolódik a pergolás terasz, amely jó lehetőséget biztosít a friss levegőn való étkezésre, játékra.
Az egyéni bánásmód az egyes gyerekek sajátos figyelembe vételével érvényesül. Alapelvünk, hogy boldog gyermekkort biztosítsunk a bölcsődei és az óvodai évek alatt, szeretetteljes légkörben, életkoruknak és életkori sajátosságaiknak, fejlettségüknek megfelelő sokféle tevékenység gyakorlásával. Kiemelt szerepet szánunk az élmények, tapasztalatszerzések, megfigyelések, sokoldalú cselekvések biztosítására.
Nevelőmunkánkat pedagógiai, szakmai programunk alapján végezzük. Olyan gyermekeket szeretnénk nevelni, akik egészségesen élnek, harmonikus mozgással, fejlett kommunikációs készséggel és anyanyelvi kultúrával rendelkeznek. A jól megélt, teljes és igazi kisgyermekkor után kezdjék el iskolai tanulmányaikat. Gyermekeink legyenek derűsek, bizalommal forduljanak a felnőttekhez, őrizzék őszinte mosolyukat, szeretettel forduljanak társaik felé. Örömmel és önként vegyenek részt minden tevékenységben. Változatos tevékenységformák felkínálásával biztosítjuk a sokoldalú tapasztalatszerzést, készségfejlesztést.
Nevelőtestületünk kiemelt feladatának tekinti a gyermekek személyre szabott fejlesztését, az iskolára való alkalmasság elérését.
Bölcsődénk a Vasszécsenyi Tündérország Óvoda és Körzeti Bölcsőde Bölcsődei intézményegységeként egy egységben két csoporttal működik.
Az épület 2012-ben készült sikeres pályázati projekt keretében.
A bölcsődében, az óvodától eltérően, szinte egész évben történhet beszoktatás. Általában egyesével, fokozatosan, két hét alatt szoktatjuk be a kicsiket a csoportokba, ezzel is megkönnyítve az új helyzet elfogadását a gyermeknek és a szülőknek egyaránt. Az, hogy a szülővel tölti az első napokat a kisgyermek a csoportban, jó lehetőség arra, hogy a szülők „élesben” megtapasztalják a bölcsődei élet valóságát: láthatják, hogy gyermekük milyen jól érzi magát a többi gyermek társaságában, milyen jó játszani a társakkal, leül a többiekkel a kis asztalhoz, eszik a „macis tányérból”, iszik a „macis pohárból”. Reméljük, hogy ezzel megkönnyítjük a szülők számára az elválást, hiszen néha úgy tapasztaljuk, hogy nekik sokkal nehezebb átadás után hazamenni.
A szülővel történő beszoktatás nagy segítség a kisgyermeknevelőknek is. Amellett, hogy a szülővel történő beszélgetésből és a leírt kis önéletrajzból megismerheti a gyermeket, az első napokban láthatja is, hogy a szülő, hogy vigasztalja, hogy játszik, hogy eteti, hogy teszi tisztába gyermekét. A beszoktatást megkönnyíti még a bölcsődébe érkezés előtti családlátogatás is, amelyre a csoport két nevelője megy el a megbeszélt időben.
Hogy segíti a bölcsőde a gyermekek számára a beszokást?
„saját kisgyermeknevelői”– rendszerrel: a csoport gyermekeinek egy része (5,6,7 kisgyermek) tartozik egy nevelőhöz: ő szoktatja be, egész bölcsődébe járása alatt ő a nevelője, ezekben az életkorokban fontos a személyi állandóság a gyermekek számára, hozzájárul a biztonságérzetük kialakításához, annak megtartásához, egy nevelő kezdi el egy gyermek beszoktatását: beszélget a szülővel, megfigyeli a szülő tevékenységeit a gyermekével, folyamatosan átveszi a gyermek gondozását, majd a tapasztalatait megossza a csoport másik nevelőjével és a többi nevelővel is, hiszen a kisgyermek a nap folyamán minden nevelővel kapcsolatba fog kerülni
saját (kedvenc) játék, tárgy ( kendő, kis pléd, párna az alvásnál, cumi, cumisüveg, csőrös pohár…) behozatala a csoportba: az otthon, anya illata „menedékül” szolgálhat, megnyugtathatja a kicsiket, ezek a kedvencek eleinte sokat segítenek a beszokásban.
Bölcsődénkben 26 kisgyermeket tudunk nevelni – gondozni a két csoportunkban.