Boda-Zátonyi Dóra
KisgyermeknevelőCsiperke csoport (bölcsőde)
Csiperke csoport
A Csiperke csoportban a nagycsoportosokat - kisóvodásokat fogadjuk, 2 éves kortól – 3 ill. 4 éves korukig 14 kisgyermek járhat ide. Amelyik kisgyermek a nevelési év alatt tölti be a 3. életévét a nevelési év végéig (azon év augusztusáig) a bölcsődénkben maradhat. A csoport játékkészletét a gyermekek életkori sajátosságának figyelembe vételével állítottuk össze (a kicsik játékára építve), és igyekeztünk annyi játékot elhelyezni, hogy mindenkinek jusson.
Nagycsoportos gyermekek játékai:
Építőjátékok: változatos építőjátékok, kisebb méretűek is pl.: legó.
Szerepjáték kellékei:
használati eszközök, felnőtt tárgyainak kisméretű másai: lábasok, tányérok, poharak, gyümölcsök, zöldségek, szerszámok, seprű, lapát, telefon…
egyes foglalkozások, szerepek jellegzetes eszközei, ruhadarabjai: orvosi táska, fodrászkellékek,szoknyák,kötények,sapkák,kalapok,táskák…
babaruhák, takarók, babaápolási eszközök, babakocsik
Alkotó játék eszközei: zsírkréta, ceruza, festék, kréta, gyurma, olló, papírok (csomagoló, színes hajtogató, krepp, mintás), természetes anyagok (falevél, gesztenye, toboz, termések, ágak, stb.), amelyek nem balesetveszélyesek vagy nem mérgezőek.
Logikai játékok: képkirakó, képes lottó, kártya
Bábok: kesztyű- és ujjbábok
Hangszerek: xilophon/metallophon, cintányér, triangulum, dob …
Könyvek: elsősorban puhalapú képeskönyvek
Ebben a korban általában már szavakkal kommunikál a legtöbb kisgyermek. Mondókákkal, énekes – mozgásos játékokkal, sok mesével – bábozással igyekszünk felkelteni, fejleszteni beszédészlelésüket, beszédkedvüket, beszédaktivitásukat.
A levegőn való lehető legtöbb tartózkodást biztosítjuk a nagyoknak is a kicsikkel együtt, fejlesztve a nagymozgásukat, mozgáskoordinációjukat.
A nagyokat igyekszünk új ismeretekhez juttatni: pl.: szűkebb – tágabb környezet megismerése, évszakok és jellemzőik, színek – formák megismerése, önállóságra törekvések támogatása játékos kereteken belül. Nagyon aktívak az ünnepi készülődésekben, szeretik a születésnapokat.
Ebben a korban már fontos szerepet kapnak a társkapcsolatok. Utánozzák egymást, inkább társakkal játszanak. Itt inkább az esetleges konfliktusok megoldásában, játékok továbbfejlesztésében, ötletek adásában, kezdeményezésekben van fontosabb szerepünk. A nagyoknál is fontos szerepe van a saját kisgyermeknevelőnek, hisz nagyon rövid idő alatt kell a bizalmat adó kapcsolatot kialakítani a kicsikkel. Itt általában egy évünk van arra, hogy a gyermekekkel elérjük az óvodaérettséget. Fontos kérdés ebben a korban a szoba- és ágytisztaság elérése. A családokkal szorosan együttműködve igyekszünk minden kis bölcsisünket olyan fejlettségi szintre fejleszteni, hogy az óvodába való átmenet kudarcmentesen valósulhasson meg.
A Csiperke csoportban a nagycsoportosokat - kisóvodásokat fogadjuk, 2 éves kortól – 3 ill. 4 éves korukig 14 kisgyermek járhat ide. Amelyik kisgyermek a nevelési év alatt tölti be a 3. életévét a nevelési év végéig (azon év augusztusáig) a bölcsődénkben maradhat. A csoport játékkészletét a gyermekek életkori sajátosságának figyelembe vételével állítottuk össze (a kicsik játékára építve), és igyekeztünk annyi játékot elhelyezni, hogy mindenkinek jusson.
Nagycsoportos gyermekek játékai:
Építőjátékok: változatos építőjátékok, kisebb méretűek is pl.: legó.
Szerepjáték kellékei:
használati eszközök, felnőtt tárgyainak kisméretű másai: lábasok, tányérok, poharak, gyümölcsök, zöldségek, szerszámok, seprű, lapát, telefon…
egyes foglalkozások, szerepek jellegzetes eszközei, ruhadarabjai: orvosi táska, fodrászkellékek,szoknyák,kötények,sapkák,kalapok,táskák…
babaruhák, takarók, babaápolási eszközök, babakocsik
Alkotó játék eszközei: zsírkréta, ceruza, festék, kréta, gyurma, olló, papírok (csomagoló, színes hajtogató, krepp, mintás), természetes anyagok (falevél, gesztenye, toboz, termések, ágak, stb.), amelyek nem balesetveszélyesek vagy nem mérgezőek.
Logikai játékok: képkirakó, képes lottó, kártya
Bábok: kesztyű- és ujjbábok
Hangszerek: xilophon/metallophon, cintányér, triangulum, dob …
Könyvek: elsősorban puhalapú képeskönyvek
Ebben a korban általában már szavakkal kommunikál a legtöbb kisgyermek. Mondókákkal, énekes – mozgásos játékokkal, sok mesével – bábozással igyekszünk felkelteni, fejleszteni beszédészlelésüket, beszédkedvüket, beszédaktivitásukat.
A levegőn való lehető legtöbb tartózkodást biztosítjuk a nagyoknak is a kicsikkel együtt, fejlesztve a nagymozgásukat, mozgáskoordinációjukat.
A nagyokat igyekszünk új ismeretekhez juttatni: pl.: szűkebb – tágabb környezet megismerése, évszakok és jellemzőik, színek – formák megismerése, önállóságra törekvések támogatása játékos kereteken belül. Nagyon aktívak az ünnepi készülődésekben, szeretik a születésnapokat.
Ebben a korban már fontos szerepet kapnak a társkapcsolatok. Utánozzák egymást, inkább társakkal játszanak. Itt inkább az esetleges konfliktusok megoldásában, játékok továbbfejlesztésében, ötletek adásában, kezdeményezésekben van fontosabb szerepünk. A nagyoknál is fontos szerepe van a saját kisgyermeknevelőnek, hisz nagyon rövid idő alatt kell a bizalmat adó kapcsolatot kialakítani a kicsikkel. Itt általában egy évünk van arra, hogy a gyermekekkel elérjük az óvodaérettséget. Fontos kérdés ebben a korban a szoba- és ágytisztaság elérése. A családokkal szorosan együttműködve igyekszünk minden kis bölcsisünket olyan fejlettségi szintre fejleszteni, hogy az óvodába való átmenet kudarcmentesen valósulhasson meg.


Palotás Liliána
Kisgyermeknevelő
Pungorné Magyar Edina
Dajka